Reklamačný poriadok
Reklamačný poriadok a zodpovednosť za vady vo vzťahu k Spotrebiteľovi
- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Dodávateľ je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
- Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu Tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti Tovaru, výmenu súčasti, ak tým Dodávateľovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu Tovaru alebo závažnosť vady.
- Spotrebiteľ je výberom a uplatnením nároku z vád podľa bodu 1 alebo 2 tohto článku VOP viazaný a nemôže ho jednostranne zmeniť.
- Dodávateľ môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný Tovar za bezvadný, ak to Spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti.
- Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa Tovar mohol riadne užívať ako Tovar bez vady, má Spotrebiteľ právo na výmenu Tovaru alebo má právo od Zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád Tovar riadne užívať.
- Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má Spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z Odplaty za Tovar.
- Dodávateľ zodpovedá za vady, ktoré má Tovar pri prevzatí Spotrebiteľom a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí Tovaru v záručnej dobe.
- Pri použitom Tovare nezodpovedá za vady vzniknuté jeho použitím alebo opotrebením. Pri Tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
- Záručná doba je 24 mesiacov, pokiaľ sa Spotrebiteľ s Dodávateľom nedohodli na záruke podľa prísnejších zásad. Prípadné ďalšie podmienky záruky určí záručný list alebo osobitná písomná dohoda uzatvorená medzi Dodávateľom a Spotrebiteľom. Na uzatvorenie dohody o záruke podľa prísnejších zásad nie je právny nárok.
- Na žiadosť Spotrebiteľa je Dodávateľ povinný poskytnúť záruku písomnou formou. Ak to povaha veci umožňuje, postačí vydať doklad o kúpe.
- Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia Tovaru Spotrebiteľom.
- Spotrebiteľ je povinný, v prípade vyskytnutia sa vady na Tovare alebo Službe, uplatniť reklamáciu v záručnej dobe, inak jeho právo zaniká.
- Uplatnenie reklamácie nemá odkladný účinok vo vzťahu k splatnosti faktúry vystavenej mu za Tovar alebo Služby, ktoré sú reklamované.
- Tento článok sa použije primerane aj na vady Služby.
- Článok XI ods. 13 VOP (teda prípady, kedy Dodávateľ nezodpovedá za vady Tovaru) platí primerane.
Čl. XIII
Postup pri vybavovaní reklamácie pre Klienta - Spotrebiteľa
- Spotrebiteľ môže podať reklamáciu osobne v Prevádzkových priestoroch Dodávateľa, písomne alebo elektronickou poštou. Reklamačné konanie sa začína podaním reklamácie a končí sa jej vybavením v zákonom stanovenej lehote.
- Z reklamácie musí byť zrejmé
- kto reklamáciu podáva,
- predmet reklamácie, najmä označenie Tovaru alebo Služby, ktorej vady Spotrebiteľ vytýka,
- špecifikácia vady Tovaru alebo Služby spolu s priložením popisu a fotodokumentácie (t.j. vonkajšieho prejavu vady Tovaru alebo Služby, ak také prejavy vád sú),
- komu je adresovaná,
- dátum podania reklamácie,
- podpis Spotrebiteľa.
Reklamáciu, ktorá nespĺňa vyššie uvedené náležitosti, nie je Dodávateľ povinný vybaviť, resp. v takom prípade Dodávateľ vyzve Spotrebiteľa na odstránenie vád uplatnenej reklamácie.
- Pri reklamácii je Spotrebiteľ povinný
- spolu s Tovarom predložiť doklad o kúpe, prípadne iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti preukázať, že Tovar bol kúpený u Dodávateľa,
- zabezpečiť, aby Tovar spĺňal všetky ostatné podmienky pre záručnú reklamáciu uvedené v záručnom liste (fyzicky nepoškodený, nepoškodený živelnou udalosťou, atď.),
- predložiť originál záručného listu alebo iného dokumentu preukazujúceho dĺžku záruky v prípade, že si Spotrebiteľ uplatňuje právo vyplývajúce zo záruky presahujúcej rozsah záruky stanovenej zákonom alebo týmito VOP,
- odovzdať Dodávateľovi reklamovaný Tovar, vrátane jeho príslušenstva/ súčastí, ak sa ich reklamácia týka.
- Ak Spotrebiteľ uplatní reklamáciu, Dodávateľ alebo ním poverený zamestnanec je povinný primeraným spôsobom poučiť Spotrebiteľa o jeho právach podľa čl. XII týchto VOP.
- Dodávateľ na základe rozhodnutia Spotrebiteľa, ktoré z týchto práv Spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité zhodnotenie stavu Tovaru alebo Služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
- Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví bez zbytočného odkladu s prihliadnutím na povahu vady a prác potrebných na jej odstránenie, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
- Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Spotrebiteľ právo od Zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu Tovaru za nový Tovar iba v prípade, ak vada objektívne existuje. Márne uplynutie lehoty na vybavenie reklamácie nezakladá domnienku existencie reklamovanej vady a nároky spotrebiteľa zo zodpovednosti za vady.
- Dodávateľ je povinný pri uplatnení reklamácie vydať Spotrebiteľovi potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, Dodávateľ je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť Spotrebiteľovi ihneď, a to na e-mailovú adresu Klienta, prípadne na inú adresu, ktorá mu je známa.
- Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď Spotrebiteľ po skončení opravy bol povinný Tovar prevziať, sa do záručnej doby nepočíta.
- Ak Spotrebiteľ reklamáciu Tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže Dodávateľ vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od Spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Dodávateľ je povinný poskytnúť Spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
- Ak Spotrebiteľ reklamáciu tovaru uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a Dodávateľ ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže Spotrebiteľ zaslať Tovar na odborné posúdenie; tým nie je dotknuté právo Spotrebiteľa zaslať Tovar na odborné posúdenie ním zvolenej osobe. Ak je Tovar zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe označenej Dodávateľom alebo osobou, ktorá reklamáciu vybavila, v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša Dodávateľ bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak Spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť Dodávateľa za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Dodávateľ je povinný Spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
- Dodávateľ je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.