Vonný marketing
Scent Marketing čiže vonný marketing nie je iba lákadlom k nákupu vôní, naopak je novodobým trendom a plnohodnotným odvetvím moderného marketingu.
Jeho použitie a aplikácia v kampaniach je znakom vysokej profesionality založenej na merateľných výsledkoch vedy a výskumu. Rovnako ako u iných marketingových nástrojov môžeme klienta vonným marketingom osloviť, príjemne povzbudiť počas pobytu v prevoňaných priestoroch a stimulovať tak jeho sklon ku kúpe. Vôňa môže mať pozitívny vplyv na náladu, zníženie stresu, zlepšenie spánku, sebavedomie, a fyzickú výkonnosť. Tým, že si viac uvedomíte, ako výrazný vplyv môže vôňa mať, budete schopní zlepšiť svoje zdravie a tzv. Well-being.
Vzhľadom k úzkemu prepojeniu vôní a emócií, nie je prekvapujúce, že to, čo jednému vonia, môže byť nepríjemné pre ostatných. Takže k voľbe vône do priestorov je nutné pristupovať opatrne. Vôňa musí byť taká, aby podčiarkla identitu a vyvolala emócie, ale musí byť zvolená tak, aby jej tón bol pod limitom, tzn. aby "bola a nebola cítiť".
Výskumy potvrdzujú, že šírenie vône do okolia zlepšuje ľahšie rozoznanie značky a vedie k vernosti zákazníkov. Rozptýlením vôňe môžete zosilniť nielen identitu Vašej značky, vytvoriť perfektnú atmosféru pre svojich zamestnancov a klientov, ale tiež sa odlíšiť od konkurencie.
"Scent branding" je viac než len prevoňanie príjemnou vôňou.
Je to umenie vytvárania identity značky, vysielanie marketingovej správy zamerané na cieľové publikum pomocou špecifickej vône, ktorá zosilňuje tieto aspekty pri budovaní značky.
Získajte náskok pred konkurenciou:
• odlíšte svoje podnikanie originálnou vôňou
• podporte vzťah zákazníkov k Vašej značke
• predĺžte pobyt zákazníkov vo Vašich priestoroch
• znížte stres na pracovisku a vylepšite výkon svojich pracovníkov
• eliminujte nežiaduce zápachy z dymu, jedla či odpadu ...